Aftellen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lisette Druenen - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lisette Druenen - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 September 2014 | Nederland, Tilburg

Donderdag 4 september.
Nu echt aftellen!
Afgesloten op t werk, en nu voorbereiden op 3 weken rondtrekken.
De reis ziet er als volgt uit:
We komen aan op 8 september in Casablanca. 2 uur tijdsverschil..vroeger dus. ( dat had ik niet in de gaten)
De volgende dag naar Rabat met de trein. Op de 3e dag ook weer met de trein naar Meknes.
De volgende dag wordt de huurauto gebracht en gaan we richting chefchaouen.
Daar gaan we wandelen en dan met de auto naar asilah. Na 2 dagen richting Fez waar we een halve dag ook een gids hebben die ons wegwijs maakt.
De dag daarna een langere reisdag naar rissani , waar we een kameel opzoeken die ons naar merzouga brengt. Slapen in de woestijn en de volgende ochtend de mooiste zonsopgang zien die je maar kunt bedenken. Ik kijk er ontzettend naar uit.
Na de woestijn naar het groenrijke Dades
Een wandeling in de vallei en op naar Ait Benhaddou.
Als we de volgende dag in Marrakech aan komen dan leveren we de huurauto in. Een kookworkshop doen en koken in de tajine samen met Lalla Fatima.
En dan de trekking... Het Atlasgebergte in en 3 dagen lopen. We slapen in eenvoudige gites en hebben hopelijk de schitterende uitzichten die ons beloofd zijn.
Het is even spannend of mijn knie het gaat houden... Maar daar ga ik wel vanuit.
Dan nog een dagje terug naar Marrakech en de volgende dag met de bus naar essaouira, waar we nog 1,5 dag bijkomen van de belevenissen, alvorens we helaas alweer terug gaan naar Marrakech om de terugvlucht naar Amsterdam te gaan nemen..
We komen s' nachts aan en daarom slapen we ergens in Amsterdam.
Ik hoop dat ik in de gelegenheid ben om alle indrukken, belevenissen etc etc in het blog kwijt te kunnen, het liefst aangevuld met foto's.
We'll see.

Groetjes, Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Laatste dag.. Essaouira

27 September 2014

Kookworkshop in marrakech

27 September 2014

Kookworkshop in marrakech

24 September 2014

3 dagen hike in Atlasgebergte

22 September 2014

In marrakech
Lisette

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6317

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: