Hike vanuit Chefchouian - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Lisette Druenen - WaarBenJij.nu Hike vanuit Chefchouian - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Lisette Druenen - WaarBenJij.nu

Hike vanuit Chefchouian

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 September 2014 | Marokko, Chefchaouene

Vanochtend opgehaald bij het hotel om samen met een gids een hike in het Rifgebergte te doen.
Tevens een goede testcase voor mijn knie.
Eerste 2 uur stijgen, daarna afdalen tot in een dorpje waar we in een gite een eenvoudige lunch zouden gebruiken.
Heerlijk om de bergen in te gaan!
Mooie uitzichten, lekker windje.. Vrij gevoel.
Onze gids vertelde veel over de streek en liet ons ruiken aan allerlei kruiden, proeven van de verschillende soorten vijgen en de geur opsnuiven van de vele cannabis die verbouwd wordt in het Rif.
We waanden ons in een coffee shop, hartje Amsterdam.
Op de top een schitterend uitzicht over het stadje.
De eenvoudige lunch bleek niet zo eenvoudig te zijn, en onze gids vertelde ons dat we echt niets konden laten staan aangezien onze gastheer dan beledigd zou zijn. Dus volgzaam zoals wij beiden zijn, hebben we een soep, een tajine voor volgens mij 6 personen, een dessert, een pot kruidenthee en een fles water op.
Tot onze nek zitten we vol, ook nu nog.
Maar de ambiance was prachtig. Onder een dakje van druiven uitkijkend over het dal.
Na deze lunch in een jeep terug naar het stadje.
De lunch is inmiddels in onze magen hutspot geworden.
Een heerlijke dag tot nu toe waarop we echt een klein beetje kennis hebben mogen maken met de Marokkaanse ctuur pur sang.