Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Lisette Druenen - WaarBenJij.nu Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Lisette Druenen - WaarBenJij.nu

Rabat

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

09 September 2014 | Marokko, Rabat

Vanochtend op weg naar Rabat met de trein.
Men had ons verteld dat we 20 minuten eerder bij het station moesten zijn als de vertrektijd.
En dat waren we ook.
Het station is in opbouw en we begrepen doordat een horde Marokkanen ineens vertrok, dat de trein op een ander perron zou komen.
We hadden kaartjes 1e klas dus wat kon ons gebeuren!
Behalve dat we op ons gemakje in de verkeerde trein zaten die maar niet vertrok.
Bijna als laatste konden we alsnog in de goede trein terecht omdat een conducteur ons waarschuwde.
Allez.. Op naar Rabat.
Daar aangekomen eerst naar het hotel zoeken.
Rabat is overzichtelijker, schoner en minder chaotisch dan Casablanca.
De medina is goed te lopen zonder te verdwalen en toegankelijk.
( zelfs voor ons)
Vanmiddag lekker daar rondgeslenterd en een kasba's bezocht.
Je ziet hier, anders dan in Casablanca veel meer westerse invloeden. Vrouwen zijn meer westers gekleed en de dames met boerka's zijn overduidelijk in de minderheid.
Nu even relaxen..
Morgen naar Meknes.

• 09 September 2014 - 19:40

Janneke:

Het kan ook niet anders dan dat het bijna mis ging... Maar gelukkig dus toch nog op tijd naar Rabat. Het ziet er inderdaad erg overzichtelijk maar nog steeds sfeervol uit. Wat zullen jullie genieten van de omgeving en andere cultuur daar. Betekent dit Lisette dat je daar nog wel in een rokje of zo rond kan lopen, of moeten benen toch bedekt zijn?
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal, wat leuk om het zo te kunnen volgen!

Liefs, Janneke